Žádost o zřízení věcného břemene k pozemku ve vlastnictví města dotčeného uložením technické sítě
Vyřizuje:
Bc. Monika Vrtíkováreferentka evidence majetku
odbor správy majetku, investic a rozvoje+ 420 544 121 165
email: monika.vrtikova@slavkov.czKancelář: Palackého nám. 65, 1. patro (vchod společný s Policií ČR)
Jak začít:
Podat písemnou žádost, která je předložena k projednání a schválení RM.
Jaké doklady s sebou:
Písemná žádost včetně návrhu smlouvy s uvedením všech potřebných údajů (zejména parcelní čísla pozemků dotčených věcným břemenem, katastrální území a vyznačení rozsahu věcného břemene v katastrální mapě).
Postup vyřízení:
Po projednání v RM je navrhovateli sdělen výsledek a v kladném případě předložena smlouva k podpisu.
Žádost o vyjádření k PD staveb a k umístění IS v pozemcích města a k připojení sousední nemovitosti k místní komunikaci
Vyřizuje:
Ing. Dalibor Kašparinvestiční technik
odbor správy majetku, investic a rozvoje+ 420 544 121 166
+ 420 730 185 924
email: dalibor.kaspar@meuslavkov.czKancelář: Palackého nám. 65, 1. patro (vchod společný s Policií ČR)
Písemná žádost stavebníka nebo zplnomocněného zástupce.
Jaké doklady s sebou:
Vlastní žádost nebo lze vyplnit formulář žádosti na odboru IR, přiložit projekt stavby, situaci apod.
Poplatky:
Bez poplatku.
Postup vyřízení:
Odbor IR vydává vyjádření a souhlas jménem města a vlastníka sousedních nemovitostí pro potřebu řízení vedeného dle zákona č. 183/2006 Sb. (stavební zákon) a dle zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikací.
Lhůty:
Do 14ti dnů od podání žádosti.
Formulář:
Zábor pozemku pro výkopové práce v souvislosti s ukládáním inženýrských sítí
Jak začít:
Oznámit nejpozději 5 dní předem zahájení výkopových prací.
Jaké doklady s sebou:
Vlastní nebo formulář, který je k dispozici na odboru IR – uvede se termín, rozsah záboru, odpovědná osoba , příloha je mapka s vyznačením trasy výkopu.
Poplatky:
V případě, že se jedná o veřejné prostranství – poplatek dle vyhlášky č. 4/2019
Postup vyřízení:
Obor IR uzavře s uživatelem pozemku dohodu o dočasném záboru.
Lhůty:
Po ukončení záboru a předání užívané plochy.
Užívání veřejného prostranství
Jak začít:
Ohlásit nejpozději 5 dní předem zahájení užívání veřejného prostaranství.
Jaké doklady s sebou:
Žádost podat na formuláři – ohlášení k místnímu poplatku.
Poplatky:
Poplatek dle vyhlášky města Slavkov u Brna o místních poplatcích č. 4/2019 čl. 12
Postup vyřízení:
Poplatník ohlásí užívání veřejného prostranství na odboru IR a ve formuláři uvede údaje o poplatníkovi, místo užívání a rozsah užívané plochy a dobu užívání. Na odboru IR je poplatníkovi vydáno povolení a vypočítán poplatek, který uhradí na odboru IR.
Lhůty:
V den ohlášení.
Formulář:
Umístění reklamy na pozemcích ve vlastnictví města nebo sloupech VO
Jak začít:
Učinit telefonický nebo osobní dotaz přímo na odboru IR.
Jaké doklady s sebou:
Písemná žádost a situace s vyznačením místa.
Poplatky:
Nájem nebo při krátkodobém umístění místní poplatek dle vyhlášky č. 1/2011
Postup vyřízení:
Reklamu typu “A” při krátkodobém umístění a pořádání jednorázových propagačních akcí (max 3 dny) ohlásí poplatník přímo na odboru IR na předepsaném formuláři a uhradí poplatek dle vyhlášky č. 4/2019. Při dlouhodobém umístění reklamní tabule nebo zařízení na pozemku města nebo na sloupu VO se jedná o pronájem. Záměr je zveřejněn na úřední desce a následně předložen radě města. ke schválení. Po schválení je uzavřena nájemní smlouva.
Pronájem obecních pozemků
Vyřizuje:
referentka evidence majetku
odbor správy majetku, investic a rozvoje+ 420 544 121 165
email: monika.vrtikova@slavkov.czKancelář: Palackého nám. 65, 1. patro (vchod společný s Policií ČR)
Jak začít:
Podat žádost, záměr je zveřejněn na úřední desce a následně předložen k projednání a schválení v RM.
Jaké doklady s sebou:
Písemná žádost s uvedením všech potřebných údajů (zejména parcelní číslo, katastrální území a vyznačení v katastrální mapě).
Formulář
Formulář - Pronájem pozemků - PO
Postup vyřízení:
Žadatel je po projednání v RM informován o výsledku a v kladném případě je právníkem města zpracován návrh smlouvy a žadatel je vyzván k jejímu podpisu.
Prodej nebo směna obecních pozemků
Vyřizuje:
Bc. Monika Vrtíkováreferentka evidence majetku
odbor správy majetku, investic a rozvoje+ 420 544 121 165
email: monika.vrtikova@slavkov.czKancelář: Palackého nám. 65, 1. patro (vchod společný s Policií ČR)
Jak začít:
Podat žádost, po odsouhlasení záměru prodeje v RM (popř. ZM) je záměr zveřejněn na úřední desce a následně předložen k projednání a schválení RM a ZM.
Jaké doklady s sebou:
Písemná žádost s uvedením všech potřebných údajů (zejména parcelní číslo, katastrální území a vyznačení v katastrální mapě).
Formuláře
Formulář - žádost o směnu pozemku - fyzická osoba
Formulář - žádost o směnu pozemku - právnická osoba
Formulář - žádost o prodej pozemku - fyzická osoba
Formulář - žádost o prodej pozemku - právnická osoba
Postup vyřízení:
Žadatel je po projednání v ZM informován o výsledku a v kladném případě je právníkem města zpracován návrh smlouvy a žadatel je vyzván k jejímu podpisu.
Nabídka prodeje pozemků městu (návrh na majetkoprávní vypořádání pozemků)
Vyřizuje:
Bc. Monika Vrtíkováreferentka evidence majetku
odbor správy majetku, investic a rozvoje+ 420 544 121 165
email: monika.vrtikova@slavkov.czKancelář: Palackého nám. 65, 1. patro (vchod společný s Policií ČR)
Jak začít:
Podat písemnou nabídku, kterou projednají a případně schválí orgány města (RM a ZM).
Jaké doklady s sebou:
Písemní nabídka s uvedením potřebných údajů (zejména parcelní číslo, katastrální území a vyzančení v katastrální mapě) včetna nabízené ceny.
Postup vyřízení:
Po projednání v orgánech města je navrhovateli sdělen výsledek a v kladném případě předložen návrh smlouvy k podpisu.
Popis činností odboru
Odbor správy majetku, investic a rozvoje zabezpečuje zejména následující činnosti a agendy:
- zajišťuje veškerou investiční a neinvestiční výstavbu města;
- zajišťuje výkon technického dozoru investora u zakázek města;
- zabezpečuje zadávání veřejných zakázek zadávaných městem;
- zpracovává žádosti a vyúčtování dotací pro jednotlivé dotační fondy v rámci stavební investiční činnosti, tuto činnost zajišťuje i pro všechny příspěvkové organizace města a ostatní odbory MěÚ, přičemž jim poskytuje rovněž technický servis při přípravě a realizaci oprav spravovaného majetku;
- zastupuje město jako účastníka a stavebníka při všech územních a stavebních řízeních a dále jako žadatele při zajištění dokladů a stanovisek nutných pro zajištění jednotlivého záměru výstavby;
- zajišťuje zpracování strategických rozvojových dokumentů měta (zejména plán rozvoje, koncepce dopravy) a zajišťuje jejich realizaci;
- provádí výkon práv a povinností vlastníka komunikací s výjimkou těch, která jsou svěřena jinému subjektu jako správci (např. Technické služby města Slavkov u Brna), povoluje a eviduje zvláštní užívání veřejných prostranství, vybírá poplatky za zvláštní užívání veřejného prostranství dle vyhlášky města o místních poplatcích, stanoví podmínky pro UVP;
- hospodaří s pozemkovým fondem města,zejm. zajišťuje jeho nájmy, směny, pachty, výpůjčky, prodeje a výkupy pozemků a zřizování věcných břemene, jedná se subjekty, které s městem vstupují do právních vztahů ohledně majetku města;
- zajišťuje majetkoprávní vztahy při budování a nabývání nemovitého majetku a veřejné infrastruktury;
- připravuje pro orgány města podklady pro nakládání s majetkem města
- zajišťuje evidenci a inventarizaci nemovitého a movitého majetku města a evidenci majetku svěřeného příspěvkovým organizacím, provádí kontrolní činnost stavu pzemků v majetku města; ve spolupráci s finančním odborem vytváří vnitřní směrnice související s evidencí, oceňováním a inventarizací majetku. Zabezpečuje po stránce organizační a technické inventarizaci majetku města, podrobnosti upravuje vnitřní předpis;
- předkládá orgánům města ke schválení názvy ulic;
- podává příslušnému silničnímu správnímu úřadu návrhy na stanovení dopravního značení ve městě, zajišťuje k tměto návrhům projektovou dokumentaci;
- zajišťuje koncepci dopravy ve městě;
- zajišťuje investorskou a inženýrskou činnost a výkon technického dozoru investora na stavebních akcícch týkajících se majetku města;
- provádí legalizaci a vidimaci pro potřebu odboru;
- vydává ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy;
- zajišťuje grafické návrhy dopravního značení (návrhy uzavírek) a mapové podklady pro ostatní odbory a příspěvkové organizace města dle jejich požadavků;
- zajišťuje instalaci schváleného dopravního značení;
- administrativně zajišťuje činnosti Komise pro rozvoj města a dopravy
- v rozsahu pověření radou města uzavírá nájemní smlouvy na umístění reklamních poutačů a pachtovní smlouvy;
- řeší nejasné majetkoprávní vztahy města ve vztahu ke katastru nemovitostí;
- vede evidenci přípojek a poskytuje vyjádření a stanovením podmínek pro jejich provedení.