Oddělení životního prostředí
Oddělení životního prostředí zajišťuje zejména následující činnosti a agendy:
- státní správu v oblasti nakládání s odpady;
- státní správu na úseku ochrany ovzduší;
- státní správu na úseku ochrany vod;
- státní správu ve vodním hospodářství (vykonává působnost vodoprávního úřadu);
- státní správu na úseku ochrany zemědělského půdního fondu;
- státní správu na úseku ochrany přírody a krajiny;
- státní správu na úseku myslivosti;
- státní správu lesů;
- státní správu rybářství;
- řeší přestupky a správní delitky na jednotlivých úsecích oblatí životního prostředí;
- zajišťuje vydávání koordinovaného závazného stanoviska městského úřadu;
- administrativně zajišťuje činnost Komise pro životní prostředí;
- administrativně zajišťuje činnost Povodňové komise města a správního obvodu;
- zajišťuje plnění úkolů města v oblasti nakládání s odpady a ochrany ovzduší (odpadové hospodářství), zejména navrhuje koncepci odpadového hospodářství a systém nakládání s odpady, poskytuje finančnímu odboru informace nezbytné pro výběr a správu poplatku za komunální odpad;
Stavební úřad
Oddělení stavebního úřadu zajišťuje zejména následující činnosti a agendy:
- v oblasti samostatné působnosti rozhoduje o označování budov čísly podle § 31 zákona o obcích;
- vykonává státní správu v rozsahu obecního úřadu obce s rozšířenou působností jako obecní stavební úřad podle zákona o územním plánování a stavebním řádu (stavení zákona), ve znění pozdějších předpisů;
- v přenesené působnosti vykonává funkci úřadu územního plánování podle zákona o územním plánování a stavebním řádu;
- provádí legalizaci a vidimaci pro potřebu odboru;
- řeší přestupky a správní delikty na úseku stavebního řádu a územního plánování;
- zabezpečuje státní správu na úseku státní památkové péče;
- administrativně zajišťuje činnosti Komise pro regeneraci MPZ;
- provádí výkon působnosti speciálního stavebního úřadu pro silnice II. a III. třídy a veřejně přístupné účelové komunikace;
- vykonává působnost silničního správního úřadu a speciálního stavebního úřadu ve věci povolování zřízení přejezdu na neveřejné účelové komunikaci;
- vykonává působnost silničního správního úřadu a speciálního stavebního úřadu ve věcech místních komunikací na území města Slavkov u Brna;
- zajišťuje vydávání souhrnných stanovisek, koordinovaných stanovisek, popř. koordinovaných závazných stanovisek za MěÚ.
Aktuální formuláře a postup při řešení konkrétních situací naleznete zde:
Úřad územního plánování
- v přenesené působnosti vykonává funkci úřadu územního plánování podle zákona o územním plánování a stavebním řádu;
- vyjadřuje se z hlediska uplatňování záměrů územního plánování;
Státní památková péče
- zabezpečuje státní správu na úseku státní památkové péče;
- administrativně zajišťuje činnosti Komise pro regeneraci MPZ;
- řeší přestupky a správní delikty na úseku státní památkové péče
Silniční správní úřad
- vykonává působnost silničního správního úřadu ve věcech silnic II. a III. třídy a veřejně přístupných účelových komunikací a místních komunikací na území města Slavkov u Brna (připojení RD – sjezdu, zvláštní užívání komunikace jiným než obvyklým způsobem)
- vykonává působnost speciálního stavebního úřadu ve věcech silnic II. a III. třídy a veřejně přístupných účelových komunikací a místních komunikací
Povolení částečné nebo úplné uzavírky pozemní komunikace
Vyřizuje:
referent silničního správního úřadu – speciální stavební úřad – dopravní stavby
odbor stavebního úřadu, územního plánování a životního prostředíemail:roman.zilka@slavkov.cz
+ 420 544 121 132
Kancelář: Palackého náměstí 65 (ve vnitrobloku vlevo)
Jak začít:
Žadatel vyplní příslušný formulář, k žádosti přiloží potřebné přílohy.
Jaké doklady s sebou:
Žadatel nepředkládá žádné doklady. Postačí vyplněný formulář včetně povinných příloh viz. formulář žádosti.
Poplatky:
Bez správního poplatku.
Průběh vyřízení:
Žádost je nutné podat min. 30 dnů před požadovaným termínem, u složitějších uzavírek min. 60 dnů. Rozhodnutí o povolení nebo zamítnutí uzavírky bude vydáno v zákonné lhůtě 30 dnů, resp. 60 dnů, ode dne doručení žádosti.
Formulář:
Povolení k připojení ke komunikaci
Vyřizuje:
+ 420 544 121 132
+420 733 555 590Jak začít:
Žadatel vyplní příslušný formulář, k žádosti přiloží potřebné přílohy.
Jaké doklady s sebou:
Žadatel nepředkládá žádné doklady. Postačí vyplněný formulář včetně povinných příloh viz. formulář žádosti.
Poplatky:
Dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění je správní poplatek dle položky 36 písm. c) ve výši Kč 500,- (lze uhradit v hotovosti na místě nebo převodem z účtu).
Postup vyřízení:
Rozhodnutí o povolení nebo zamítnutí připojení k pozemní komunikaci bude vydáno v zákonné lhůtě 30 dnů, resp. 60 dnů, ode dne doručení žádosti.
Formulář:
Povolení k zvláštnímu užívání komunikace
Jak začít:
Žadatel vyplní příslušný formulář, k žádosti přiloží potřebné přílohy.
Jaké doklady s sebou:
Žadatel nepředkládá žádné doklady. Postačí vyplněný formulář včetně povinných příloh viz. formulář žádosti
Poplatky:
Dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění je správní poplatek dle položky 36 písm. a) v závislosti na délce trvání.
Do 10 dnů ve výši Kč 100,-
Šest měsíců a na dobu kratší než 6 měsíců ve výši Kč 500,-
Delší než 6 měsíců ve výši Kč 1.000,–
(Správní poplatek lze uhradit v hotovosti na místě nebo převodem z účtu).
Postup vyřízení:
Rozhodnutí o povolení nebo zamítnutí zvláštního užívání komunikace bude vydáno v zákonné lhůtě 30 dnů, resp. 60 dnů, ode dne doručení žádosti.
Formulář:
Potřebné formuláře a odkazy - stavební oddělení
Vzory potřebných formulářů jsou uvedeny ve vyhláškách č. 503/2006 Sb. (o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření) a č. 500/2006 Sb. (o územně plánování analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti). Všechny potřebné formuláře najdete níže nebo na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj www.mmr.czRozdělení obcí jednotlivým referentům
Stavební úřad
Ing. Hana Postránecká | tel.: 544 121 113 – Slavkov u Brna – nová zástavba, právnické osoby
Ing. Vladimíra Machaňová | tel.: 544 121 109 – Křenovice u Slavkova, Zbýšov, Hrušky
Bc. Marcel Knesl | tel.: 544 121 143 – Otnice, Bošovice, Lovčičky
Ing. Martin Formánek| tel.: 544 121 161 – Hostěrádky-Rešov, Němčany, Slavkov u Brna
Ing. Radim Bohdálek | tel.: 544 121 183 – Heršpice, Hodějice, Holubice
Ing. Veronika Bartlová , DiS.| tel.: 544 121 168 – Milešovice, Šaratice, Vážany nad Litavou, Velešovice
Žaneta Bednaříková | tel.: 544 121 145 – Nížkovice, Kobeřice u Brna
Úřad územního plánování, orgán státní památkové péče
Žádost o změnu schválené územně plánovací dokumentace
Vyřizuje:
Ing. arch. Oksana Matyášová
tel: 544 121 182
e-mail: oksana.matyasova@slavkov.cz
Poplatky
Bez poplatku
Postup vyřízení
Pořizovatel po převzetí návrhu na pořízení změny územního plánu posoudí úplnost návrhu, jeho soulad s právními předpisy a v případě nedostatků vyzve navrhovatele, aby je v přiměřené lhůtě odstranil. Splňuje-li návrh všechny stanovené náležitosti, pořizovatel jej posoudí a se svým stanoviskem bezodkladně předloží k rozhodnutí zastupitelstvu obce příslušné k vydání územního plánu.
Lhůty
Posouzení návrhu na pořízení změny ÚP – do 30-ti dnů od podání žádosti, rozhodnutní zastupitelstva – není časově omezeno.
Žádost o koordinované stanovisko
Žádost o koordinované stanovisko
Jak začít:
Žadatel předloží žádost a předmětnou dokumentaci na příslušný úřad
Jaké doklady s sebou:
K žádosti je nutno doložit tyto přílohy:
Úplnou projektovou dokumentaci
Náležitá písemná zplnomocněníPoplatky:
bez poplatku
Postup vyřízení:
Podaná žádost spolu s dokumentací je posuzována všemi úseky státní správy na úseku životního prostředí a úseku státní památkové péče stavebního úřadu.
Lhůty:
případy jsou vyřizovány do 30 dnů.
žádosti ohledně zápisu stavebních objektů do Registru územní identifikace, adres a nemovitostí