Divadlo Bez zábradlí: S tvojí dcerou ne!

Do sálu Společenského centra Bonaparte v neděli 8. října zavítali herci pražského Divadla Bez zábradlí s původní českou komedií od Antonína Procházky S tvojí dcerou ne. Jména jako Naďa Konvalinková, Martin Zahálka, Petr Nárožný nebo Zuzana Slavíková přilákala stovky diváků, kteří do posledního místa zaplnili sál i balkon. Očekávání, že nedělní představení přinese nejen dobrou náladu, ale i výbuchy smíchu, se splnila.  Kombinace hereckého talentu všech populárních aktérů s se scénářem, který mluví divákům z duše, byl totiž sázkou na jistotu.

Na prknech slavkovské scény se rozehrál příběh docela obyčejných manželských párů (bankovní úředník s učitelkou a majitel neprosperující umělecké agentury s knihovnicí), snažících se předejít možné manželské krizi. Způsobí nejprve lehkou zápletku, postupně však doslova gejzír krkolomných situací, trapasů a slovního humoru. A to za přispění dospívající dcery, jejího kluka a ubohého bytaře, který přijde poctivě krást, zamotá se do světa intelektuálů a jen zírá, do jakých situací se zapletl.

Antonín Procházka  herec, dramatik a režisér se narodil v roce 1953 v muzikantské rodině v Kroměříži. Z recese se přihlásil na DAMU a byl přijat. Klaunské schopnosti prokázal již v absolventské roli Klubka ve Snu noci svatojánské. Do souboru plzeňské činohry nastoupil hned po absolutoriu v roce 1977. Následuje galerie téměř šedesáti postav širokého žánrového spektra. Hostoval v Národním divadle v Praze. Na svém kontě má řadu filmových a televizních rolí, spolupracuje s rozhlasem. Stačil uskutečnit studentský sen – autorské divadlo. Napsal třináct divadelních her (např. Klíče na neděli, Derniéra, Věrní abonenti, Holka nebo kluk, Ještě jednou, profesore, Přes přísný zákaz dotýká se sněhu, Celebrity atd.). Některé byly zfilmovány a hrají se        v zahraničí. Režíroval v mnoha českých divadlech. Píše výhradně komedie, protože je přesvědčen, že „nic jiného neumí“ a ví, jak je pro každou dobu smích nutný. Umí napsat vtipný dialog a komediální situace, které většinou gradují až do grotesky.